יום שלישי, 25 בינואר 2011

זהו זה, הלך על גלי צה"ל

גילוי נאות - תוספת מאוחרת: לפוסט הזה יש "תיקון" ברוח אחרת לגמרי כאן , אתם מוזמנים להגיע לשם לפני או אחרי שתקראו פה.
_________________________________________________

ובכן יקיריי, אין לי מילים עדינות לומר את זה.
מעוז השפיות האחרון, השידור הנקי מפרסומות - מפורנוגרפיית המילים והצלילים והאינטונציות הדרמטיות מעוררות החרדה והפלצות - זהו זה, הלך כפוט!
התחנה היחידה שהייתי מאזינה לה עד לפני ימים ספורים היתה גלגל"צ.
ולא רק בגלל ששרתתי בגל"ץ לפני 30 שנה, אלא בגלל שאני בחורה עדינה ורגישה, אינטיליגנטית, דינמית, מחבבת נעימוּת, ומוזיקה אלטרנטיבית (תודה גדולה לקוואמי ולחבריו).

אבל לפני כמה ימים, בעשרה לשמונה, כשאני בדרך לבית הספר עם הילד שלי, מרעים לפתע במכוניתי הקול הדרמתי עם הבאסים המרטיטים (והפעם בלי שמות), שאומר שרעידת אדמה גדולה בישראל היא רק עניין של זמן...!" והמבין יבין.
באותו הבוקר היו לפחות שלושה תשדירים המזהירים מסכנות קשות האורבות לנו בכל פינה ובכל רגע.

איזו דרך נפלאה להתחיל את הבוקר! איזה יום חיובי מצפה לנו!
וזהו תשדיר שרות מטעם המדינה. מדינה דמוקרטית, נאורה, סוציאלית, שכביכול תומכת בתושבים, שלכאורה רוצה בטובתם.
אלוהים, שמור אותי ואת ילדי ממדינתי!

צריך להבין שיש פה דור שלם של קופירייטרים שגדלו על ההנחה הגסה שאם אתה לא דרמטי אתה לא קיים.
אז הגרסה שלי לדבר הזה היא שאם אתה דרמתי, שומעים אותך שלושים פעם ביום - ומקללים אותך מחדש כמעט בכל פעם!
ולתת לקופירייטר ליצור תשדיר שירות - זה כמו לתת לדי-ג'יי לקבוע את הווליום. הרי כבר מזמן אין לו אוזניים.
וקופירייטר לא יכול בהגדרתו שתהיה לו רגישות, ובטח אין לו מושג בערכי אנוש מעמיקים בחינוך או  בפסיכולוגיה, ובודאי לא בקואצ'ינג ובהעצמה. כל עולם הרעיונאות מתבסס על מה שאין לנו, על מה שחסר לנו. על להקטין אותנו. כי אם יש לנו - אנחנו לא צריכים לצרוך כלום.

זה חינוך זה?
אתם יודעים כמה ילדים צריכים פסיכולוג אחרי שהם שומעים הכרזה כזו ברדיו מטעם המדינה היקרה והדואגת שלהם?
למה שהם ירצו ללכת לצבא אם כל הילדות מפחידים אותם בתשדירי שירות? בהתחלה ישראל מתייבשת, ועכשו זה?


סופסוף אקולוגיה ושמירה על הסביבה הן כבר לא מילים גסות, אבל הגיע הזמן להבחין שנדרשת גם קצת אקולוגיה נפשית. הרי לאף אחד זה לא עושה טוב. אולי הרגישים יותר ביננו שממש סובלים מזה מונים רק 20% אבל קהות חושים מודרנית הולכת ומתעבה אצל כולם, גם אם זה לכאורה לא מפריע להם.
כמה זבל אנחנו יכולים להעמיס על נפשנו ועל נפש ילדנו? ועוד על הבוקר?!
1984 זה כאן ועכשו, עוד לפני שהזיהוי הביומטרי מצליח לפעול  להם בשדות התעופה.


אז, טוניק, תעשה טובה. ראשית מעשה במחשבה תחילה.
כמו שיש מי שבורר את הפליי-ליסט, אפשר שיהיו אנשים עם רגישויות ועם הבנה אנושית שיחליטו איזה תשדירים ופרסומות ראויים לשידור בגל"ץ ובאיזה שעות. שגל"ץ תמשיך להיות אור לגויים. שמגל"ץ תצא תורה. שגל"ץ תיתן את הטון. כמו תמיד...
את כל המפחידים תשדרו כשהילדים כבר בבית הספר, או אחרי 11 בלילה, מה דעתך?

אפשר להמשיך לצקצק בלשון ולהגיד, אין מה לעשות העולם הולך ומתחרב, אבל אפשר גם פשוט לחשוב קצת ולעשות קצת פחות גרוע ממה שכולם עושים.

וגם אתם קוראיי היקרים, יכולים לנענע בראשכם בחוסר אונים, או לשלוח לינק לכמה חברים. לא הגיע הזמן להרים את הראש מהחרא? תלמדו משהו מהטוניסאים.
________________________________________________
גילוי נאות - תוספת מאוחרת: לפוסט הזה יש "תיקון" ברוח אחרת לגמרי כאן , אתם מוזמנים להגיע לשם לפני או אחרי שתקראו פה.

5 תגובות:

  1. הי ענת, בדיוק חשבתי על זה...
    יש שדות שאנשים חושבים שמותר בהם הכל, כי גם אחרים עושים... מין התלהמות ונסיון לצעוק כמה שיותר חזק. כי אם לא תצעק מה שיש לך להציע - לא ישמעו אותך בתוך ים הגירויים המתעצם...
    אני נחשפתי לזה בחברה שנרשמתי כדי לקבל את השירותים שלה, והם לא התבלבלו בכלל - מיד התחלתי לקבל ארבעה (!!!) מיילים מדי יום מהחברה, על נושאים זניחים כחשובים. במקום לשלוח מייל אחת לכמה שבועות (כמו שרבים עושים), הם רצו "להראות נוכחות"" במייל האישי שלי. כמובן שזה עושה פעולה הפוכה, ורצון להתרחק משם.
    כאילו בשיווק מותר וחובה להפריז. אחרת אתה לא קיים. גם אנשים טובים עושים את זה, ובעיני זה הסחפות למקום פחות טוב...
    גם אני, כשאני מפיץ דברים, נזהר בכמות של המיילים, בכמות של המילים, בגודש של הכיוונים. מנסה להקשיב לעצמי ואם לא מרגיש נכון - לעצור קצת, להיות בשקט. לדבר ממקום מחובר... ורואים הרבה שזה לא קורה, וזה באמת יכול לזעזע. אינ חושב שזה נובע יותר מתמימות משום מה. שאנשים חושבים שבמדיות האלה לא ישימו לב אם הם מגזימים. שזה לא יפריע לאף אחד. כי הם לא מקבלים פידבק מהאדם שמולם, נדמה להם שהכל מתקבל וכו'. זה אולי יותר אשמת המדיה, שעושה נתק וריחוק בין בני אדם, ופחות בא ממקום רע של אנשים... כי מי ששולח יכול להיות האדם הכי נחמד, אבל הוא פשוט לא מודע למדיה, ולזה שאנשים כן יושבים בצד השני...
    אני לאחרונה מוצא את עצמי מצמצם בהדרגה את הנוכחות שלי באינטרנט, למשל. מתוך מקום דומה. המלצה חמה - ניתוק מפייסבוק! ממש לא נורא כמו שחושבים :)
    אז חיבוק.. ונתראה
    סיון מאביאל

    השבמחק
  2. אבל הפייסבוק הוא מקום טוב להפיץ דעה על נושא כאוב בתקווה שתתעורר דעת קהל שתשנה משהו... נדמה לי . אני בודקת את זה.
    ואתה, יש עוד כמה דברים אצלך שהלוואי והיה לעוד הרבה אנשים לא רק ההתייחסות שלך לתפוצת המיילים.
    (-:

    השבמחק
  3. מסכימה איתך ובעצמי חוויתי ימים של החזרת הביטחון לילד שלי שראה את ה'פרסומת לרעידות אדמה ' כדבריו ..אבל בחייאק דינק,גלי צה"ל ומוסיקה אלטרנטיבית???
    מה שעה ביום של קואמי והם מקבלים את כתר המוסיקה האלטרנטיבית?גלי צה"ל זו תחנה מיותרת אני הייתי סוגרת .(:

    השבמחק
  4. זה נכון , ענת , שלא ניתן להתעלם מהכל ולהגיד "הכל בסדר" אבל אני מאמין שהכל זו שאלה של מינון נכון וטימיניג. יש מקום להגדיל את המינון וההתיחסות לחדשות טובות ואני לוקח זאת על עצמי בכל מה שקשור אלי.
    רון - מקום טוב

    השבמחק
  5. הי ענת תודה.. וגם לך.. הרבה חזון בעשייה, ועבודה ממקום עמוק יותר...
    לגבי פייסבוק הזמן יגיד :)
    אין על הטבעי, וגם אם בא אלינו פחות, אולי הפחות הזה הוא יותר... :)

    נתראה בשמחות
    סיון

    השבמחק

תגובתך התקבלה בתודה!